Toggle Content
  Main Menu Toggle Content
 Home Community System Members options Search

Nyheter Toggle Content

Forumet Toggle Content

User Info small Toggle Content

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: blindzor
New Today: 0
New Yesterday: 1
Overall: 1492

People Online:
Members: 0
Visitors: 2
Bots: 0
Staff: 0
Staff Online:

No staff members are online!

Community Forums › Öppna Forum › Allmänt Forum › Förslag på en plugg ang. ghosting
Welcome to blodbad.net Forum FAQ Forum FAQ  Search Search  Log in to check your private messages Log in to check your private messages  Login Login 
Förslag på en plugg ang. ghosting
Diskutera precis vad som helst.

Post new topic   Reply to topic    Forum Index Allmänt Forum Printer Friendly Page

View previous topic :: View next topic  
Author Message
qvazzler
Veteran Hangaround
Veteran Hangaround

PostPosted: Sat Jul 31, 2010 02:22    Post subject: Förslag på en plugg ang. ghosting Reply with quote

Som ni säkert själva har listat ut så finns det säkert ett ganska stort mörkertal när det gäller ghosting, då det är väldigt svårt för både spelaren som får ghosthjälp att tolka exakt det han hör, och för oss att sedan tolka spelarens agerande som onaturligt.

forums.alliedmods.net/...p?p=423848

Nu gjorde jag bara en liten googling och hittade den efter kanske 5 minuter, så det kanske inte är det bästa i stan, men det kanske hade varit ypperligt att ha i åtanke att denna plugg finns?

Så mycket som jag uppskattar att man kan specca motståndare när man är död så är det trist när det utnyttjas gång på gång av så många människor, och det finns säkert i alla fall någon här som håller med mig om att det finns fler nackdelar än fördelar med så som det är nu.

Tack för mig. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile
EviLDoLL
Oldschool
Oldschool

PostPosted: Sat Jul 31, 2010 13:25    Post subject: Re: Förslag på en plugg ang. ghosting Reply with quote

Har blivit en väldans massa prat kring ghost dom senaste dagarna..
Mitt svar har liksom fallit naturligt, och jag har svarat att mp_forcechasecam inte är aktuellt, då vi som admins inte kommer kunna specca det andra laget..
Det medför att admins inte kommer kunna agera på samma sätt.. (Kicka, slappa osv) då vi inte ser det andra laget..
Om det finns en plugin som fungerar, och gör så att admins kan specca bägge lag, trots att mp_forcechasecam är på, så ser jag absolut inget hinder till att lägga in detta.

Back to top
View user's profile MSN Messenger Photo Gallery
EviLDoLL
Oldschool
Oldschool

PostPosted: Sat Jul 31, 2010 13:28    Post subject: Re: Förslag på en plugg ang. ghosting Reply with quote

Jag quotar dig från "regler FAQ" tråden..
qvazzler wrote:
Ack så lurigt det där med ghost.. Gillar att man kan kolla på motståndarna men det har ju helt klart sina nackdelar.

Ghost kommer förekomma oavsett, då man kan spela i vardera team, och tala om för den andra vart ens egna medspelare befinner sig..
Men det skulle förmodligen göra det lite svårare åtminstonde..

Vad säger ni andra om det här?

Back to top
erko
Veteran Hangaround
Veteran Hangaround

PostPosted: Sat Jul 31, 2010 14:33    Post subject: Re: Förslag på en plugg ang. ghosting Reply with quote

Tycker att vi skall behålla det som det är, det är rätt enkelt att se vem som vet för mycket i spelet, och oftast brukar det vara spelare som nickar tex ASDF | xxx och ASDF | zzz som ghostar vilket gör det ännu enklare.

Om nu inte spelarna klarar sig utan att ghosta är det bara sorligt och förtjänar att inte spela på blodbad.

Håller även med evil att det underlättar något otroligt att kunna specca båda lagen hur som när som..

qvazzler
Veteran Hangaround
Veteran Hangaround

PostPosted: Sat Jul 31, 2010 16:44    Post subject: Re: Förslag på en plugg ang. ghosting Reply with quote

erko wrote:
Tycker att vi skall behålla det som det är, det är rätt enkelt att se vem som vet för mycket i spelet, och oftast brukar det vara spelare som nickar tex ASDF | xxx och ASDF | zzz som ghostar vilket gör det ännu enklare.

Det är inte många som gör det. Jag och mina polare bland annat har aldrig nickat något som liknar varandra, som vi för övrigt inte ens gör i pcw'er.

erko wrote:

Om nu inte spelarna klarar sig utan att ghosta är det bara sorligt och förtjänar att inte spela på blodbad.

Precis som alla andra fuskare, men de lär ju aldrig inse det själva. Sad

erko wrote:
Håller även med evil att det underlättar något otroligt att kunna specca båda lagen hur som när som..

Ur en administratörs synpunkt eller en användares? Om admins fortfarande kan göra det ovannämnda men inte användare, har du fortfarande invändningar isåfall?
Back to top
View user's profile
EviLDoLL
Oldschool
Oldschool

PostPosted: Sat Jul 31, 2010 16:51    Post subject: Re: Förslag på en plugg ang. ghosting Reply with quote

Finns absolut folk som spelar i samma klan eller liknande som behåller klantaggen när dom spelar..
Och dessa personer är det inte särskilt svårt att lägga banns på, då man upptäcker ghost ganska snart.. ofta.
Däremot så är det solklart att det är mer folk som inte klantaggar och dylikt, som ghostar.. Och där är det svårare att sätta åt dom.

Jag är helt klart för att sätta in en plugin, som gör så att admins kan specca hur dom vill, och mp_forcechasecam slås på..
_OM_ det finns en sån plugin som fungerar till 110%.

Back to top
qvazzler
Veteran Hangaround
Veteran Hangaround

PostPosted: Sat Jul 31, 2010 17:09    Post subject: Re: Förslag på en plugg ang. ghosting Reply with quote

Härligt. Smile

Skaen
Veteran Hangaround
Veteran Hangaround

PostPosted: Sun Aug 01, 2010 02:22    Post subject: Re: Förslag på en plugg ang. ghosting Reply with quote

Det är sjukt frustrerande när man spelar på t ex BrutalCS och man dör på nåt mystiskt sätt, antingen genom prefire eller haxx, och inte kan kolla spelaren som döda en. Så är det iaf för mig, och är det fler som känner som jag lär vi förlora ganska mycket publicitet på servern. Vi har ju också spelare som gärna kommer till en när dem anser att någon inte spela rent, och detta försvårar saken ganska mycket för dem också, och då även för vårt arbete.

Även om jag nu är admin så är jag ändå emot denna ändring, om den nu kommer fram som förslag.

rentz
Oldschool
Oldschool

PostPosted: Mon Aug 02, 2010 10:33    Post subject: Re: Förslag på en plugg ang. ghosting Reply with quote

Man kan ghosta genom att vara på olika lag iaf. och iom att PTB möblerar om hela tiden så har man ingen personlig förlust att inte tipsa polaren om var resten av ens lag befinner sig. Dessutom har precis som Skaen säger många uttryckt irritation över att inte kunna se alla spelare när man är död. Inte minst jag personligen tycker det är skitstörande. Så även om det är en god tanke så tror jag inte att det är lösningen att köra mp_forcechasecam. Det är helt enkelt roligare att kunna kolla på alla!

Back to top
View user's profile Visit poster's website ICQ Number MSN Messenger Photo Gallery
qvazzler
Veteran Hangaround
Veteran Hangaround

PostPosted: Mon Aug 02, 2010 17:45    Post subject: Re: Förslag på en plugg ang. ghosting Reply with quote

Jag förstår argumentet. Smile Klart det är roligare att spana på alla!
Back to top
View user's profile
  Page 1 of 1All times are GMT + 1 Hour

Post new topic   Reply to topic    Forum Index Allmänt Forum Printer Friendly Page

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum

Get Firefox!
The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners
We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy
Originally for phpbb by Freestyle XL :: AcidTechBlue 2.2 by JZKY & T.C.D.